سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خیری در زندگانی نیست مگر برای دو کس : دانشمندی پیروی شده یا شنونده ای فراگیرنده . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری

مراقب باشید با مطالعه شرایط تحصیل در فرانسه مقطع دکتری شوکه نشوید .

تحصیل در فرانسه

تحصیل در این مقطع مانند بقیه مقاطع در کشور فرانسه کاملاً رایگان بوده است و با توجه به کیفیت آموزشی بالا فارغ التحصیل این مقطع برای پیدا کردن کار هیچگونه مشکلی نخواهند داشت و ضمن اینکه می توانند برای ادامه تحصیل در دوره های پست داک اقدام نمایند. در این قسمت به صورت تفصیلی به تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری می پردازیم .

دوره دکتری در کشور فرانسه معادل کار حساب می شود و با توجه به این مورد به همه ی دانشجویان این دوره باتوجه به قانون کار کشور فرانسه حداقل ماهی 1400 یورو پرداخت می شود که این مبغ با توجه به نوع پروژه تا 2800 یورو قابل افزایش هست.

دقت داشته باشید همانطور که بیان شد باتوجه به اینکه این دوره کار حساب می شود، دانشجویان بعد از پایان تحصیل در این دوره می توانند درخواست دریافت پاسپورت فرانسه را داشته باشند و آن را دریافت نمایند.

نکته بسیار مهم این است که موسسه حقوقی سفیران ایرانیان از برترین دانشگاه های فرانسه برای شما عزیزان پذیرش و بورسیه خواهد گرفت . دانشگاه هایی که رنکینگ جهانی آنها اغلب زیر 100 می باشد .

همانطور که می دانید مراحل اخذ پاسپورت کشور های شینگن اغلب به این صورت است که فرد ابتدا اقامت موقت یک/ دو ساله اخذ می کند ، بعد از چند سال این اقامت در صورت مهیا بودن شرایط دیگری به اقامت دایم تبدیل می شود و پس از آن نیز با گذشت دو سال از تاریخ تبدیل اقامت موقت به اقامت دایم ، فرد میتواند تقاضای پاسپورت دهد . دریافت پاسپورت کشورها به معنای شهروند آن کشور شدن و بهره مندی از تمامی امکانات عمومی می باشد .

زبان تحصیل در فرانسه

شما با تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری قادر خواهید بود به راحتی بعد از اتمام سال دوم خود تقاضای پاسپورت دهید . و این امر بسیار بسیار با ارزش است .

توجه فرمایید برای تحصیل در فرانسه در مقطع دکتری نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی / فرانسوی  ندارید و شما عزیزان تنها باید قادر به استفاده از 4 مهارت زبان انگلیسی باشید . 

دانشگاه های فرانسه با داشتن اساتید طراز اول و همچین فضای دانشگاهی مناسب از همه ی لحاظ برای مثال فضاهای تفریحی و ورزشی و همچنین امکانات آزمایشگاهی و تحقیقاتی در سطح اول مراکز دانشگاهی جهان قرار دارد و به همین علت مقصد بسیاری از دانشجویان از سراسر دنیا می باشد. محیط دانشگاه و تمامی مطالب دوره انگلیسی می باشد و با توجه به تعداد زیاد دانشجو در سطح شهر می توان گفت که محیط شهر نیز کاملاً اینترنشنال بوده و شما بدون نیاز به دانستن زبان فرانسه می توانید تمامی کارهای مورد نظرتون را انجام دهید.

طول دوره ی دکتری در فرانسه 3 سال می باشد که می توان این را نیز از مزایای آن دانست که برخلاف اکثر کشورها طول دوره یکسال کمتر است، و دانشجویان با داشتن مدرک مستر(کارشناسی ارشد) می توانند به طور مستقیم وارد این دوره ها بشوند ولی از آنجا که دانشجویان دکتری توسط اساتید انتخاب می شوند اساتید ترجیح می دهند که دانشجوی دکتری خود را از بین دانشجویان دوره مستر خود انتخاب کنند که به همین علت امکان اخذ پذیرش برای این دوره با داشتن مدرک ارشد در خارج از فرانسه خیلی مشکل است این در حالی است که با گذراندن یک دوره ی مستر 2 و یا پست مستر که یک دوره ی یکساله می باشد و 3000 یورو فاند به دانشجویان در این دوره تعلق می گیرد در یکی از دانشگاه های کشور فرانسه به راحتی می تواننددوره دکتری در فرانسه خود را شروع کنند .

در قسمت های بعدی مزایای تحصیل در فرانسه ، تحصیل رایگان در فرانسه ، تحصیل در مقطع ارشد در فرانسه ،تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه ، تحصیل رایگان در اروپا ، چرا تحصیل در فرانسه و شرایط تحصیل در فرانسه به شما عزیزان ارائه خواهد گردید .